ثبت نام ثبت نام ورود ورود افزودن ملک افزودن آگهی املاک و مستغلات افزودن ملک3 اخبار اخبار مقالات مقالات اطلاعیه اطلاعیه قوانین قوانین مشاورین املاک مشاورین املاک درباره ما درباره ما تماس باما تماس باما شخص سفارش ثبت سفارش سفارش ها home-repair heart-fill heart

قوانین سند زدن املاک

 

 

 

 

قوانین سند زدن املاک

کد: 8
۱۴۰۰/۱۱/۱۸
نویسنده:
دیجی ملّاک ۲ DigiMallak

سند زدن  ملک یکی از مهم‌ترین مسائل خرید وفروش است که باید به دقت بررسی شود.  

پس از آنکه  ملک ایده آلتان را پیدا کرده‌اید ، می توانید  با فروشنده وارد معامله شوید و مراحل مختلف سند زدن را به شرح زیرطی نمایید:

  • توافق
  • دریافت کد رهگیری
  • مراجعه فروشنده به یکی از دفاتر اسناد رسمی
  • انتقال سند

توافق

در گام اول، خریدار و فروشنده توافق فیمابین را به صورت قولنامه یا مبایعه نامه مکتوب می کنند که در آن رضایت طرفین اعلام شده و به امضای خریدار و فروشنده می رسد.

دریافت کد رهگیری مبایعه نامه

برای جلوگیری از بروز مشکلاتی نظیر فروش ملک به بیش از یک نفر، خریدار و فروشنده پس از تنظیم مبایعه نامه باید از طریق بنگاه های معاملات املاک معتبر، آن را در سیستم نرم افزاری جامع به ثبت برسانند. این سیستم ثبت، سراسری است و برای ملک مورد نظر کد رهگیری صادر می شود.

مراجعه فروشنده به یکی از دفاتر اسناد رسمی

در این مورد کافی است فروشنده به یکی از دفاتر اسناد رسمی کشور مراجعه نموده و تمامی اسناد و مدارک مورد نیاز را تحویل دهد.

 انتقال سند

برای انتقال سند باید خریدار و فروشنده در تاریخی که در مبایعه نامه ذکر شده است در دفترخانه حاضر شوند. انتقال سند و فروش ملک هزینه های قابل توجهی دارد که باید پیش از فروش نسبت به تامین این هزینه‌ها اقدام کرد.

3