ثبت نام ثبت نام ورود ورود افزودن ملک افزودن آگهی املاک و مستغلات افزودن ملک3 اخبار اخبار مقالات مقالات اطلاعیه اطلاعیه قوانین قوانین مشاورین املاک مشاورین املاک درباره ما درباره ما تماس باما تماس باما شخص سفارش ثبت سفارش سفارش ها home-repair heart-fill heart

آپارتمان نشینی و مدیریت ساختمان

 

 

 

 

آپارتمان نشینی و مدیریت ساختمان

کد: 33
۱۴۰۱/۰۱/۰۹
نویسنده:
سید احمد قدسی خورسند

آپارتمان نشینی و مدیریت ساختمان

آپارتمان نشینی به عنوان نمادی از زندگی شهری، امروزه محل زندگی بسیاری از خانوار ها و افراد شهر نشین است.

این نوع از زندگی دارای شرایط و محدودیت­های خاص زمینه ای فضایی و کالبدی است. آپارتمان نشینی در شکل گیری و تغییر در هنجارها، ارزش های مادی و معنوی، افکار و احساسات و رفتار های ساکنین آپاراتمان نشین نقش چشمگیری دارد. همچنین خانوارهایی که در آپارتمان ساکن بوده یا هستند را با چالش هایی مواجه نموده و نیاز به ایجاد سبک نوین در زندگی با ملاحظات فرهنگی، مذهبی و اجتماعی را درک نموده اند. در این راستا اگر آپارتمان نشینی را معادل یک جامعه ی کوچک بدانیم، این جامعه کوچک نیازمند قوانین ویژه ای است که قانون گذاران با هدف عدالت اجتماعی و بهره مندی از حقوق یکسان بدون درنظر گرفتن موقعیت اجتماعی یا شغلی تصویب  و به اجرا گذارده اند. اما برای اجرای این قوانین ویژه نیز نیازمند اصول پایه­ای هستیم که به نام مدیریت آپارتمان یا مدیریت ساختمان آن را می­شناسیم.

ویژگی های مدیر آپارتمان:

به طور کلی می توان گفت یک مدیر خبره آپارتمان، استاد استفاده بهینه از منابع است و از همه ی منابع اعم از سرمایه­ای، انسانی و مالی به طور موثر بهره می­برد. یک مدیر آپارتمان توانا با انتخاب روش­های درست، انجام کارها را آسان­تر و زندگی و رفاه در آپارتمان را بهبود می­بخشد. البته مدیریت آپارتمان علاوه بر استعداد و توانایی یک دانش آموختنی نیز هست.

دانش هایی که یک مدیریت آپارتمان باید بداند:

  • قوانین و مقررات کشور حاکم بر آپارتمان نشینی
  • برنامه ریزی هفتگی، ماهیانه و فصلی
  • رهبری و به کارگماردن و استفاده از پتانسیل ها و توانایی های همه­ی خانوارها و ساکنین
  • روابط عمومی موثر در ایجاد تعامل

مدیریت ساختمان قابل برون سپاری است:

همیشه در مجموعه های آپارتمانی افراد شایسته ای هستند که وظایف مرتبط با مدیر آپارتمان را مطابق قانون عهده دار شوند، اما چنانچه به هر دلیلی امکان انتخاب مدیر مجموعه یا ساختمان وجود نداشته باشد، می توان از طریق درج آگهی یا جستجو در شبکه های اجتماعی به مدیریت ساختمان بعنوان یک موقعیت شغلی تمام وقت یا پاره وقت نگریست و از طریق مناسبت نسبت به انتخاب مدیر اقدام نمود.

نویسنده: جناب مهندس سید احمد قدسی خورسند

noyesnoyes​​​​​​​noyes​​​​​​​​​​​​​​noyes​​​​​​​​​​​​​​noyes​​​​​​​​​​​​​​noyes​​​​​​​​​​​​​​noyes​​​​​​​

دیجی ملاک آماده مشاوره در امور مدیریت ساختمان شماست.

www.DigiMallak.ir

 

 

2

دیجی ملّاک DigiMallak
۲۰:۰۵:۳۸ ۱۴۰۱/۰۳/۱۲

تشکر فراوان از جناب مهندس سید احمد قدسی خورسند

علیرضا سنگری
۱۸:۴۲:۴۶ ۱۴۰۱/۰۴/۲۷

اووووفففف از مدیریت ساختمان