ثبت نام ثبت نام ورود ورود افزودن ملک افزودن آگهی املاک و مستغلات افزودن ملک3 اخبار اخبار مقالات مقالات اطلاعیه اطلاعیه قوانین قوانین مشاورین املاک مشاورین املاک درباره ما درباره ما تماس باما تماس باما شخص سفارش ثبت سفارش سفارش ها home-repair heart-fill heart

در مورد تهاتر املاک چه می دانید؟

 

 

 

 

در مورد تهاتر املاک چه می دانید؟

کد: 17
۱۴۰۰/۱۱/۲۱
نویسنده:
دیجی ملّاک ۲ DigiMallak

تهاتراز گذشته های دور در معاملات مرسوم بوده و به مرور زمان به بخش املاک نیز ورود کرده است.  تهاتردر لغت به معنای تبادل کالا، پایاپای، مساوات و برابر شدن است.  در معاملات تهاتر، افراد در مقابل کالایی که دریافت می‌نمایند کالایی دیگر را به‌طرف مقابل می‌دهند یعنی بدهی افراد بدون پرداخت هزینه به یکدیگر مرتفع خواهد شد.

این روزها فروشندگان املاک تمایل زیادی دارند که ملک خود را با ملک دیگر در منطقه دیگر معاضه نمایند این امر بیشتر بخاطر اینست که پول نقد در دست مشتریان کم شده و ارزش ریالی در چند سال اخیر به شدت سقوط کرده است. انبوه سازان  نیزبا خرید خانه های کلنگی به جای پول نقد، ساختمان نوساز تهاتر می کنند بنابراین تهاتر املاک می تواند روند انجام معامله را سرعت بخشیده و ریسک خرید و فروش را کم کند.  

نکته مهمتر کارشناسی و ارزیابی املاک مورد معامله است. هر ملک باید به درستی و با دقت کارشناسی و قیمت گذاری دقیق شود بنابراین برای تعیین قیمت اصولی املاک باید از دانش مشاورین و متخصصین املاک بهره جست.

1