امروزه فناوری در تمام زوایای زندگی بشر نمایان شده و نحوه فعالیت ها را متحول نموده است. اینترنت و گوشی های هوشمند جایگزین روش های سنتی شده اند. فرایند خرید و فروش املاک نیز ازین قاعده مستثنی نبوده و جست و جوی املاک از طریق پلتفرم های هوشمند و در محیط آنلاین با استقبال قابل توجهی روبرو شده است. اکنون این پرسش مطرح خواهد شد که آیا نقش مشاورین املاک کمرنگ خواهد شد؟ واضح است باوجود بر اینکه ممکن است کل فرایند جست وجوی ملک توسط مشتری در فضای آنلاین صورت پذیرد اما در نهایت پس از انتخاب ملک مورد نظر، این مشاور املاک است که باید مشتری را به داخل ملک مورد نظر هدایت نماید. درواقع مشاور املاک خط پایان فرایند خرید و فروش است همچنین با ورود تکنولوژی به عرصه معاملات ملکی، زمان حضور مشاور املاک در این روند کمتر شده و باعث می شود به مشریان بیشتری رسیدگی نمایند که خود باعث رونق بیشتر کار آن ها خواهد شد. استفاده از فناوری خاص مشتری نیست و لازم است که مشاورین املاک نیز نسبت به ارتقای دانش خود اهمیت قایل شده و خدمات سطح بالاتری را به مشتریان ارائه نمایند. استفاده ازفناوری باعث همسو شدن بین مشاورین املاک و مشتریان مطلع خواهد بود و باعث ارائه خدمات سطح بالا نسبت به همکارانی خواهد شد که به شیوه سنتی کار می کنند.