ثبت نام ثبت نام ورود ورود افزودن ملک افزودن آگهی املاک و مستغلات افزودن ملک3 اخبار اخبار مقالات مقالات اطلاعیه اطلاعیه قوانین قوانین مشاورین املاک مشاورین املاک درباره ما درباره ما تماس باما تماس باما شخص سفارش ثبت سفارش سفارش ها home-repair heart-fill heart

فسخ معامله ملک

 

 

 

 

فسخ معامله ملک

کد: 30
۱۴۰۰/۱۲/۲۷
نویسنده:
دیجی ملّاک ۲ DigiMallak

طبق قانون هر یک از طرفین معامله می‌توانند در مدت ‌زمان مشخصی که در سند تنظیم ‌شده است و بنا به دلایل موجه اقدام به فسخ قرارداد فی ‌ما بین کنند.

این اقدام در زمانی صورت می پذیرد که طرفین بدون خواندن اصل قرارداد و با اعتماد به ‌طرف مقابل خود در معامله اقدام به خرید ملکی می‌کنند، غافل از این‌که تنظیم‌کننده‌ی سند بنا به دلایل مختلف یک ‌بند خاص را در این سند تنظیم کرده است. این بند یک جمله‌ی بسیار ساده است “اسقاط کافه خیارات”.
اما درج این جمله در قرارداد یعنی  طرفین معامله ازهرگونه حقی که برای فسخ قرارداد، محروم می‌شوند و به ‌هیچ ‌عنوان و دلیل موجهی نمی‌توانند قرارداد را فسخ کنند.
بنابراین لازم است که تحت هر شرایطی و حتی با وجود اطمینان به بنگاه معاملات ملکی ، حتماً متن قراردادها دقیق خوانده شده و در خصوص ابهامات آن سؤال شود.
فسخ کردن یک معامله‌ی قانونی همچنان که می‌تواند با رضایت هر دو طرف انجام شود، می‌تواند به‌ صورت کاملاً یک‌ طرفه و حتی بدون اطلاع طرف دوم در مراجع قانونی که در مورد قرارداد اجاره یا خرید ملک این مرجع قانونی بنگاه معاملات ملکی است، انجام شود.

 

4